Novinky

Více než 30 IDM realizací v České republice i zahraničí

AMI Praha 10 mýtů o SEO (optimalizace pro vyhledávače)

10 mýtů o SEO (optimalizace pro vyhledávače)

Onpage faktory

1. Meta description

Ubytování, ubytovani, ubytovani praha…

Určitě jste již o tomto popisném meta tagu slyšeli nebo četli. Častokrát se setkáme se zaměňováním descriptionu za keywords, autoři webů zde pak vyplňují nesmyslná klíčová slova či spojení v domnění, že jim to pomůže ve výsledcích vyhledávání. Jak se tedy věc má doopravdy?

Google narozdíl od Seznamu zobrazuje description ve výsledcích vyhledávání jako popis konkrétní webové stránky. Ovšem ani v jednom z těchto majoritních vyhledávačů (dle jejich vyjádření) nemá vliv na hodnocení v SERP (Search engine results page neboli SERP je stránka výsledků zobrazená vyhledávačem).

Description má však ve vyhledávači Google jinou úlohu. Dobře napsaný popisek webové stránky dokáže přilákat více návštěvníků než web, který tyto meta tagy nemá, nebo jsou vytvořeny nedbale. Stručně řečeno, kvalita a existence meta tagu description u Google výrazně ovlivňuje CTR (proklikovost) vašeho webu ve výsledcích vyhledávání.

Existují však unikátní případy, vyplývající ze zkušenosti, kdy byl v rámci celého webu odstraněn na nějakou dobu description (dříve vyplněný, nyní prázdný) a ve statistikách se tento úkon projevil výrazným propadem návštěvnosti (Google). Ti z vás, kteří ještě neměří svůj web nějakým metrickým systémem (např. Google či Yahoo Analytics) zpozorněte. Jedna věc je oficiální proklamace vyhledávačů o vlivech na výsledky vyhledávání dle různých nastavení, druhá je realita a důsledky. Zpětnou vazbou ze statistik můžeme snadno odladit právě takovéto chyby, které nám SEO pomohou zoptimalizovat.

2. Meta keywords

Keywords, klíčová slova jsou zaručený úspěch v SEO! Nejlépe jich do tohoto meta tagu vložit co nejvíce!

Tak s takovýmito znalostmi se bohužel setkáte i dnes. Těm, co šíří takovéto bludy v optimalizaci pro vyhledávače ještě doporučuji zapnout SEO…:-)

V našich majoritních vyhledávačích (Google a Seznam) nemají keywords zcela žádný vliv na hodnocení webu ve výsledcích vyhledávání. Pokud stále nevěříte, přečtěte si následující vyjádření Google z roku 2009. V případě, že vás zajímají další zahraniční vyhledávače, tak vězte, že Yahoo tento meta tag také ignoruje. Úlohu keywords vidím pouze v jednom aspektu. Vkládáním klíčových slov do meta tagu si zpětně kontrolujete obsah svých stránek a četnost keywords (density).

3. Nepotřebuji specialistu na texty (copywriting), psát přeci umí každý

Přece nebudu platit peníze někomu za něco tak triviálního jako je psaní textů na web!

Pokud vás již někdy napadlo něco podobného, pak věřte, že obsah a jeho kvalita je to nejdůležitější jak pro uživatele, tak pro SEO. Víte, že nejste odborníkem na psaní textů a nemáte zkušenosti s marketingem? Nebojte se svěřit odborníkům. Psaní perfektních textů, to není jednoduchá záležitost.

Kvalitní a zkušený copywriter ví, jaká klíčová slova (na základě analýzy klíčových slov) použít a v jaké míře. Dokáže tak psát unikátní texty, které zaujmou čtenáře a přitom jsou velice příjemnou „potravou“ pro roboty.

4. Texty píšeme zásadně pro roboty a ne lidi

Penziony Jižní Čechy – ubytování Jižní Čechy *** je soukromý rekonstruovaný statek v regionu Jižní Čechy. Penziony Jižní Čechy…

Čím víc klíčových slov, tím víc cool SEO… Jako majitel webu máte vždy na výběr. Buď se vydat směrem ne příliš etického a zcela nečitelného obsahu spamováním klíčových slov (nejlépe ve všech možných pádech), a nebo budete psát obsahově zajímavé texty, za kterými se návštěvníci budou rádi vracet. I čtenářsky atraktivní text lze snadno optimalizovat pro vyhledávače. Myslete primárně na vaše čtenáře a zákazníky

5. V názvu domény musí být klíčová slova

www.tvorba-www-stranek-levne.cz! Vždyť si uživatelé nemusí pamatovat naší webovou adresu, budou přeci chodit přes vyhledávače….

Ano, klíčové slovo v doméně má vliv na hodnocení ve výsledcích vyhledávání. Ovšem patří mezi ne tak důležité onpage faktory. Lze navíc snadno nahradit kvalitním obsahem, správnou sémantikou a zejména offpage faktory, které ty onpage stejně vždy přebijí. Raději se odlišujte, používejte domény, které si uživatel dokáže vybavit i z hlavy.

Kolikrát jste se už setkali s tím, že ve výsledcích hledání bylo několik téměř totožných domén s jiným pořadím klíčových slov? Víte, která vás zaujala? Čím se odlišuje od konkurence? Méně je někdy více.

6. Mapa stránek není pro lidi, ale pro roboty

Dobrá (HTML nikoli XML) mapa stránek (sitemap) je tu pro uživatele a jeho lepší orientaci v případě, že je web mnohonásobně strukturovaný či rozsáhlý. Ano, užitečná je také pro roboty, mysleme však vždy primárně na lidi. Mapa stránek má být přehledná, strukturovaná a vždy aktualizovaná.

Offpage faktory

7. Čím více zpětných linků, tím lépe aneb katalogové šílenství

Karle, musíme si naklikat co nejvíce zpětných linků v těch katalozích!

Není pravda, že čím více zpětných odkazů na váš web (byť i nevalné kvality), tím lepší pro SEO. U zpětných odkazů záleží na mnoha faktorech. Zpětné linky budou pro vaši optimalizaci přínosné v případě, že daný web:

  • je co nejbližší obsahem (tématicky) vašemu webu
  • má kvalitní obsah
  • má vysokou návštěvnost a hodnocení
  • je indexován co nejdéle (stáří webu)
  • není jakkoli spojován s nekalými SEO praktikami (black-hat SEO)

Ostatní

8. SEO je tajemná věda!

SEO je alchymie. SEO je něco, čemu rozumí jen ti největší guru nebo přátelé tvůrců algoritmu vyhledávačů!

SEO je metoda, způsob optimalizace. Žádná kouzla. Naučit se základní SEO optimalizaci je velice snadné. Pokročilejší techniky sice vyžadují více učení, zkušeností či školení, ale tak je tomu všude. Pokud vás bude někdo balamutit s tím, že vás dostane na první místa vyhledávačů (několikrát jsem se setkal i s podobným výrokem, a to bez definice klíčových slov!) či na nějaké konkrétní pozice, pak je to podvodník, nikoli profesionál.

Algoritmy a pozice se totiž různě mění. Konkurence nikdy nespí. SEO je lineární proces, na kterém se musí pracovat neustále. Dnes jste na důležité klíčové slovo na prvním místě, zítra už tomu tak být nemusí.

9. Nepotřebuji měřit web analytickými systémy, se SEO to přeci nesouvisí

K čemu mi bude nějaká návštěvnost webu, statistiky, stačí mi když půjdou kšefty tak, jak mají…

Pokud chcete uspět před konkurencí, dnes už se bez metrických systémů a analýzy statistik neobejdete. Díky těmto datům můžete například zjistit, co uživatele na vašem webu zajímá nejvíce, co nemohou nalézt či jaký typ návštěvníků u vás nejčastěji nakupuje. Všechny tyto informace jsou stěžejní pro další optimalizaci webu, tedy i SEO.

10. PPC kampaně na Seznamu a Google napomáhají pozicím organických výsledků vyhledávání

Když jsem si zaplatil PPC reklamu, posunuly se mi pozice organických výsledků ve vyhledávání výše. Takže když budu sypat peníze do Skliku nebo Adwords…

Placení PPC kampaní nemá absolutně žádný vliv na pozice výsledků organického vyhledávání.